E-Ticarette Kârlılığı Arttırmak
Son yılların rakamlarına bakıldığında dünyada e-ticaretinin, yıllık %20’ye yakın olağanüstü bir büyüme grafiği gösterdiği görülüyor. Bir başka deyişle, beştrilyon dolara doğru tırmanan dünya e-ticaret hacmi, ticaretin dijitalleşmeyle nasıl şekillendiğinin çarpıcı bir göstergesi. Üstelik E-ticaret hacmi Türkiye çapında bakıldığında, %70’e yakın artış göstererek, 200 milyar lirayı aştı. Tüm bu gelişmeler ışığında, e-ticaretin, günlük hayatlarımızın bir parçası olarak yepyeni bir boyut kazandığını söyleyebiliriz.
Hal böyleyken e-ticaret işletmeleri, operasyonlarını genişletmek ve karlılığını artırmak için bazı stratejik yöntemler geliştirmenin yollarını aramak zorunda. İşletmeler, diğer yandan, müşteri sadakatini artırmak, müşteri beklenti ve ihtiyaçlarını analiz ederek çalışmalarını bu amaca yönelik sürdürmek ve böylece rekabet avantajı elde etmek için sürekli projeler geliştirmekteler. E-ticarette karlılığı artırmak üzere yapılabileceklerin beş pratik yolunu sizler için derledik.
Harika Bir Web Sitesi Tasarlamak
Web siteniz, işletmenizin kimliğinin detaylı bir yansıması gibidir. Ziyaretçiler etkili görseller ve belirli tekniklere göre yazılmış incelikli metinler üzerinden işletmeniz ve onlara sunduklarınıza ilişkin izlenim edinirler. Dolayısıyla görsel ve yazınsal olarak web siteniz üzerinden gerçekleştirdiğiniz iletişim, e ticaret mağazanızın performansını doğrudan etkileyecektir. Ziyaretçilerinizin %80’i web sitenizdeki görsel tasarımı, %10’u da okuduklarını hatırlayacaktır. Elbette bu, web sitesinde görselin daha önemli olduğu anlamına gelmez, görsel ve yazınsal tasarımın etkisi izlenim yönetiminde bir bütündür ve birbirini tamamlayacak şekilde teknik gerekliliklere göre tasarlanmalıdır.
Ziyaretçilerin, web sitenize ilişkin davranışlarını incelemelisiniz. Sitede gezinme bilgileri, tüketici yorumları, formlara ve mesajlara dönüşler, iyi birer geri bildirimdir ve bu tür bilgiler web sitesi yenilenmelerinde etkileşimi artırmada yol gösterici olabilir.
Hizmetlerinizi, bir karmaşa içinde değil ilgi çekecek şekilde sunmayı sağlayan bir tasarım kullanın. Web sitenizi gerek görsel gerek yazınsal olarak, kurumsal kimliğinizin yansıdığı ve kurumsal iletişiminizle bir bütün oluşturacak şekilde hazırladığınızdan emin olun. Marketing Sherpa’nın ortalamaları, ana sayfadan gelen ziyaretçilerin %7’sinin ‘hakkımızda’ bölümüne geçtiğini, bunların %33’ünün potansiyel müşterilerinize dönüşme olasılığı olduğunu ortaya koyuyor. Ziyaretçilerinizin web sitenize göz atmaya devam etmek isteyip istemediklerine karar vermeleri bir saniyeden daha kısa zaman aldığı için, izlenim oluşturmak için elinizi çabuk tutmanız gerekir.
Web sitenizin, iş gücünüzü ne denli yansıtabildiğini denetleyin, örneğin çokuluslu bir yapıdaysa birden çok dilde web sunumu gerekebilir, eğer tasarıma yönelik bir iş gücü ifade edilecekse, tasarım örneklerinin yer aldığı, estetiğe önem verilen bir tasarım şart. Ürün ve hizmetleriniz, sunmak istediğiniz, iletişim hedefleriniz ve stratejik yol haritanıza uygun bir web sitesi, sadece satışlarınızı değil itibarınızı da artıracaktır. Kampanyalarınızı, duyurularınızı veya iş alanınıza yönelik düzenli metinlerin yer alacağı bir bölümü de web sitenizde bulundurabilir, böylece ziyaretçi trafiği yaratabilirsiniz.
Müşteri Sadakati Oluşturmak
Potansiyel müşterilere ulaşmak, e-ticaretin sürdürülebilirliği için önemli bir konudur, ancak mevcut müşterilerde istikrar yaratmayı ihmal etmemelisiniz. Mevcut müşteriyle kurduğunuz bağlantı ne kadar güçlü olursa, pazarlama gayretlerinizin büyük bölümünün ulaşacağı bu müşteri grubu, satın alma davranışını o denli pekiştirir. Üstelik potansiyel müşteriler yalnızca sizin çabanızla gelmez, iş gücünüzün niteliğine bağlı oranda bir kısım potansiyel müşteri, müşteri sadakatinin sağlandığı grubun tavsiyeleri üzerinden oluşur. Başka bir deyişle, mevcut müşteriyi korumak ve sadakat yaratmak, aynı zamanda yeni müşterilerin gelmesine de katkı sağlar. Bunu sağlamak için, hediye çekleri, çeşitli ödemelerde sonraki alışverişe indirim imkânı, kampanyalar, üyelik avantajları gibi yöntemler uygulayabilirsiniz.
Müşterilerinizin, hizmetleriniz ve ürünleriniz için söylediklerine mutlaka kulak verin. Geri bildirimler doğrultusunda göstereceğiniz gelişmeler müşterilerinizin memnuniyetini ve uzun vadede müşteri dönüşünü artırmanın önemli bir anahtarıdır.
Abonelik Ürünlerinden Faydalanın
Abonelik sistemi, iş biçiminize uygun şekilde sunulabilir. Dijital ortamda sunabileceğiniz abonelikler, müşteri sadakatini artırmanın da iyi bir yoludur. Abonelik sisteminde, müşterilerinizi nasıl teşvik edeceğiniz büyük önem taşır. Bu nedenle, müşterilerinize bazı ayrıcalıklar sunabilmek adına, abonelik ürünlerinden faydalanabilirsiniz. Müşterilere belirli hediye seçenekleri sunabileceğiniz gibi, “sürpriz hediye” başlığı altında envanterini azaltmak istediğiniz ürünlerden de gönderebilirsiniz. Bazı müşteriler, kutudan çıkacak sürpriz bir ürünü hediye almaktan daha çok hoşnut olabilirler. Bazı müşterilerse, kullanabileceğini düşündüğü bir ürünü tercih ederler. Böylece, müşterilerinize diğer ürünlerinizden denemeleri için de bir fırsat sunarsınız. Pazarlamada “sampling” veya “ürün deneme” olarak sunulan bu yöntem, mevcut müşterileriniz üzerinde sadakat yaratmanın hoş bir yolu olacaktır.
Müşterileriniz, yapılan araştırmalara göre, hediye ürünler sunulduğunda kendilerini değerli ya da ayrıcalıklı hissetme eğilimindeler. Abonelik ürünleri de, müşterilerinize hem özel hissettirmek ve dönüşleri artırmak açısından hem ürünlerin denenmesi hem de envanter düzenlemesi gibi birçok açıdan fayda sağlayacaktır.
Mali Durumunuzu Denetleyin ve EDI Kullanın
E-ticaret çalışmalarınızın, bir uzman desteği aracılığıyla denetlenmesi gerekir. Ancak bu uzmanlığı, tüm muhasebe stratejileri, finansal işlemler, envanter kayıtları gibi evrak ve belge yığınları için değil genel stratejiler belirlemek ve uygulamak için kullanın. Belge koordinasyonu için iş gücünüzü destekleyecek EDİ çözümlerine başvurmak, zamandan iş gücünden ve maliyetten büyük ölçüde tasarruf etmenizi ve işlerin daha hızlı ve neredeyse hatasız yürümesini sağlayacaktır. Bu anlamda, EDİ işlemleri olmaksızın gerçekleştirilecek işleyişten kaynaklı insan eliyle yapılan hatalar işletmenizi zora sokabilir, müşteri veya iş ortaklarıyla iletişim akışında engeller yaratabilir.
İlgili makale için lütfen tıklayın: https://www.map.com.tr/tr/edinin-sagladigi-avantajlar/
E-ticaret mağazanızın çapı ne olursa olsun, işletmenize uygun muhasebe stratejileri geliştirmek, mali kayıtları düzenli tutmak ve verileri profesyonel biçimde işlemek, iş gücünüzü büyütmek ve Pazar payınızı artırmak için hatta belki de küresel açılım hedefleriniz için büyük önem taşır. Böylece, B2B veya B2C pazarlama modellerinde, işlerinizi geliştirmek için de çağa ayak uydurarak rekabette arkada kalmamanız mümkün olacaktır. İşletmenize en uygun EDI çözümlerimizi inceleyip demo sürümünüzü başlatmak için lütfen tıklayın https://www.map.com.tr/tr/urunler-ve-cozumler/urunlerimiz/
Web Sitesi Güvenlik Önlemlerinizi Geliştirin
Web sitenizi, ziyaretçilerinizi ağırladığınız mağaza veya merkez ofisiniz gibi düşünün. Misafirlerinizi ağırlarken onların güvenliğini ne kadar önemsiyorsanız, web sitenizin güvenliği de aynı oranda önemlidir. Dijital ticaretin artması ve günlük hayatlarımıza girmesiyle beraber, siber güvenlik alanındaki ihlaller de maalesef arttı. Bin bir emekle işlediğiniz web sitenizde en son isteyeceğiniz şey, müşterilerinizin bilgilerinin çalınması ya da ödeme sırasında mağdur olmalarıdır. Dolaysıyla, özellikle ödeme sürecindeki işlemlerde sisteminiz, müşterilerinizin finansal ve kişisel bilgilerini açık etmeyecek şekilde korunmalıdır. Bu sorumluluk tamamen işletmenize aittir, çünkü bu anlamda çıkacak bir kriz, işletmenizin süregelen tüm iletişim emeklerinin ziyanına ve dönüşü olmayan zararlara yol açabilir.
Web sitenizin ve sunucularınızın sağlıklı biçimde korunması için profesyonel güvenlik desteğine yatırım yaparsanız, herhangi bir arıza, sistem bozukluğu veya dijital saldırı durumunda acil müdahale etme fırsatınız da olabilir. Bu size bir külfet gibi görünmesin, bunu işinizin olası krizlerinden korunması için uzun vadeli bir yatırım olarak değerlendirin.
E-ticaret için bu başlıca adımlara kulak vermek işlerinizi geliştirmenize yardımcı olur, ancak elbette iş bununla bitmeyecek. İş gücünüzü artırmak, dijital gelişmeleri takip etmek, rakiplerin analizi, yeni pazarlama hamleleri aramak, sürdürülebilir iletişim ve pazarlama için devingen projelerle stratejik adımlar atarak yol almak, hatalardan ders alarak yeniye yönelmek, e-ticaretinizi yapılandırmada elinizi önemli ölçüde güçlendirecektir.