En iyi ve doğru ürünü müşteriye satmak, her perakende sektöründe çalışan firmanın önceliğidir. Bu firmalar, hiper bağlantılı dünyada müşterilerinin beklentilerini karşılamak için çok çaba sarf etmektedir.
Verimli bir yönetim anlayışı için Perakende sektörünün, ‘Planlama, Satın Alma, Taşıma ve Satış’ değer zinciri boyunca uyumlu bir sistem oluşturması gerekir. Bu da ancak daha iyi hizmet sunumu ve müşteri memnuniyeti için çevik bir BT altyapısı ile gerçekleştirilebilir.
Elektronik Veri Değişimi (EDI), perakende tedarik zincirleri için dijital dönüşümün en önemli uygulayıcısıdır. EDI çözümleri, müşteri, sipariş, envanter verileri vb. ticari ortaklar ve sistemleri (ERP, CRM, vb.) arasında verimli ve kolay bir şekilde paylaşılır.