Pazarlamada 2022 Trendleri
İş dünyası, Kovid 19 salgınının sosyo-ekonomik etkilerini göstermesiyle birlikte, küresel çapta önemli bir ekonomik darboğazla sınandı. İşletmeler, piyasalarda üretimin azalmasıyla birlikte; kredi sorunları, döviz dalgalanmaları, hammadde arzının ve malzeme stoklarının gereksinim düzeyinin altında seyretmesi gibi nedenlerle zorlayıcı bir süreç yaşadı. Son yıllarda gitgide gelişen pazarlama bu süreçte yıldızı daha da parlayan alanlardan biri oldu. Eve kapanma sonucu, sanal ortamda çalışmanın ve online işlemlerin artışı ve alışverişlerin büsbütün online olarak yapılması dijitalleşmeyi hızlandırırken; pazarlamanın son yıllardaki yükselişine de ışık hızında bir ivmelenme kazandırdı. Pazarlama endüstrisindeki bu gelişmelere hızla adapte olmaya başlayan, pazarlama ve iletişim alanlarında yatırımlarını artıran her ölçekten kuruluşlar, önümüzdeki yıl bu tutumun meyvelerini daha çok toplayacak.
2022’de pazarlama dünyasında, pazarlama unsurlarının ve konularının tamamı yapay zekâ inovasyonlarına bağlı olarak gelişecek ve böylece geride bırakmaya hazırlandığımız yıla kıyasla, muazzam bir dönüm noktasına ulaşılacak. Dijital pazarlama farklı bir boyuta evrilecek biçimde ilerlerken, bütünleşik perspektif ön plana çıkacak.
İşte, 2022’de kuruluşların odağında hangi pazarlama trendleri konuşulacağına ilişkin öngörüler…
- SEO tekniğinin stratejik önemi artacak
- Deneyimsel pazarlama canlanacak, yapay zekâ destekli yeni boyutlar kazanacak
- İnfluencer pazarlaması daha çok popülerleşecek, niş influencer’lar ortaya çıkacak
- Mobil pazarlamanın yıldızı, çevrimiçi trafiğin mobile daha çok kaymasıyla, daha da parlayacak
- E-ticaret pazarlaması tedarik zincirinin evrimiyle birlikte gelişecek
- Dijital pazarlama yaklaşımında bütünleşik iletişim yaklaşımı ağırlık kazanacak
- Sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) karması, 3D teknolojilerin yükselmesiyle birlikte, pazarlamada metaverse gibi meta dünyalara ilk adımlar atılacak
- Pazarlamada VR ve AR yatırımları artacak
- Tiktok, pazarlama gücünü koruyacak, Linkedin, Instagram, Twitter ve Facebook pazarlama yatırımları önceki yıla oranla %10 artıracak
- Facebook, Instagram ve Whatsapp grupları gibi sosyal medya platformlarında alışveriş artacak, bu nedenle markalar ve müşteriler arasındaki iletişimin önemi artacak
- İçerik pazarlamasında özgünlük, yaratıcılık ve yerelleştirme konuları önem kazanacak; nitelik ön plana çıkacak
- Müşteri verilerinin işlenmesinde güvenlik konusu ve veri madenciliği ön plana çıkacak
- Verilere dayalı CRM kampanyaları ve içerikleri çeşitlenerek farklı bir boyuta taşınacak. CRM mesajı oluşturmada etik tartışılacak, kişiye özel bildirim bombardımanında duygulara fazla temas, mesaja duyarsızlaştırma ve mesajın geri tepmesi olarak iki uçlu problemler yaratacak
- Pazarlama ve iletişim bambaşka iki alan olmaktan yıllar evvel çıkarak çeşitli modellemelere evrildi; bu iki alanın ilişkisi bu yıl çok daha girift bir hal alacak, pazarlama iletişiminde yeni uzmanlıklar gelişecek
- Pazarlamada eğlence odaklılık, oyunlaştırma artacak bu anlamda yeni alt kavramlar doğacak, pazarlama disiplinler arası yeni boyutlar kazanacak