Dünya çapında 24 milyon e-ticaret sitesinin bulunduğu bir sistemin içerisinde, ürünlerinizi alıcılarla buluşturmak çok yoğun çaba sarfetmenizi gerektiriyor. İşin açıkcası, işlek bir caddede satış yapmak çoğu zaman e-ticaretin yanında kolay kalabiliyor. Yaptığınız tüm araştırmalar, harcadığınız para, tedarik zincirindeki uğraştığınız tüm o zorluklar… Günün sonunda satışlarınız istediğiniz seviyenin altında kalabiliyor.
Bu noktada, yaptıklarınızın gerçek karşılığını almanızın önünde çok ufak hataların olduğu ve bunları hızlıca giderebileceğinizi biliyor musunuz?
Satış oranlarının sektörel bazda değişiklik gösterse de %2 ler seviyesindeki dönüşüm oranları iyi olarak kabul edilir. Yani sitenize gelen her 100 kişiden 2 tanesine satış yapıyorsanız, iyi bir e-ticaret faliyetiniz var. Bu alışveriş yapmayan 98 kişinin, birçoğu sitenizi çok basit sebeplerle terk ediyorlar.
Bu yazımızda dönüşüm oranlarınızı arttırmanıza yardımcı olacak birkaç tüyo paylaşmak isteriz:
E-ticarette Satışlarınızı Arttırın
Şirketlerin %45i kullanıcı deneyimini önemsemiyor. Bir satın alma yolculuğunun baştan sona incelenerek en hızlı ve kolay alışveriş deneyimini kullanıcılara sunan firmalar arasına siz de katılın.
Sitenizin kullanıcı deneyimi ve sayfa yükleme süresini optimize edin. Kullanıcıların %43ü yavaş yükleme süresi olan bir siteye tekrar dönmüyorlar.
Her ürünü satamazsınız, ancak sattığınız ürün için gelen kullanıcıya aradıklarını çok hızlı göstermeniz gerekiyor. E-ticaret sisteminin genlerinde “hız” olduğunu unutmayın.
Web sitesi trafiğinizin yarısını mobil siteniz oluştururken, bu alanda yapacağınız tüm iyileştirmeler dönüşüm oranlarınıza yansıyacaktır.
E-ticaret sitenizde misafir ödeme seçeneği yoksa, çok sayıda terk edilmiş alışveriş sepeti ile karşılaşabilirsiniz. Çözümü çok basit olan bu sorunun, satışlarınızı düşürmesini istemezsiniz.
E-ticaret sitelerinin %70inde CTA (call to action) butonu eksik. Kullanıcılarınızın biraz teşviğe ihtiyacı olduğunu göz önünde bulundurmalısınız.
Müşterilerinizin site içerisinde yardıma ihtiyacı olabilir. Online yardım uygulamaları satışlarınıza pozitif etki edecektir. Araştırmalara göre, müşterilerin %50sinin chat alanından alacağı yardımla ziyaretlerini satın alıma dönüştüreceği görüldü.
İade prosedürlerinizi gözden geçirmenizde yarar var. Alıcıların %80i iade politikaları sıkıntı sitelerden alışveriş yapmayı tercih etmiyor.
Ödeme tercihleri her kullanıcıya göre değişebiliyor. Kullanıcılarınızın tercihlerini gözönünde bulundurarak, ödeme seçeneklerinizdeki çeşitliliği arttırabilirsiniz.
Ürün detayları, açıklayıcı olmalı. Aynı ürünü sadece açıklama kısmındaki bilgilerin yeterli olduğu için başka bir siteden temin eden kullanıcılar olduğunu unutmayın.
Ürünlerinizin görselleri kaliteli ve detaylı olmalı. Yüksek dönüşüm oranına sahip e-ticaret sitelerinde, lifestyle görsellerin ve videoların kullanılmasının önemli bir sebebi olduğunu farketmişsinizdir.
Tüketiciler, arkadaşlarının ve ailelerinin tavsiyelerine %80 oranında güvenirler. Sizleri tavsiye edebilecekleri bir senaryo hazırlayın. Övgülerini yakınlarına paylaşsınlar, siz de mutlu müşterilerinizin desteği ile büyümeye devam edin.
Eğer hedef kitleniz farklı dillerin kullanıldığı alanları kapsıyorsa, mutlaka anadilde satış yapmaya özen gösterin. Kullanıcılar özel hissetmeyi severler.
Sosyal medyanın günümüzdeki önemi tartışılmaz. Satın alma kararlarını %75 oranında sosyal medya referansları ile alan müşterilerinize doğru noktalarda dokunmaya çalışın.
Küçük ölçekli firmaların %68inde dönüşüm oranı optimizasyonu kullanılmıyor. Değişimin ve gelişimin gücüne inanın. Size çok şey katacak.
Ücretsiz kargo, satın alım oranına %73lük katkıda bulunuyor. Sadece sadık müşteri edinmek için bile bu maliyeti göze alabilirsiniz.
Ticaret yeni kurallarını yazıyor ve bunu çok hızlı yapıyor. Çok kalabalık oyuncu kadrosu ile büyük bir yarışın içindeyiz. 2040’a kadar tüm dünyadaki ticaretin %95nin e-ticaret üzerinden döneceği tahmin ediliyor. Bu inanılmaz bir oran. Bu kadar kalabalığın içinde en azından bir adım öne çıkmak sandığınız kadar zor olmayabilir. Kullanıcılarınızı ve davranışlarını dinleyerek, bu yazılanlardan çok daha fazlasına ulaşmak olası. Doğru yere bakmaya hazır mısınız?